Groeiboekje

Groeilijn doorheen de kleuterklas

Stel je voor: je trekt elk jaar op 1 september een streepje boven het hoofd van je kind. De streepjes vormen een laddertje dat altijd hoger wordt, sneller dan je bij kunt houden.

Je kleuter groeit niet alleen van kledingmaat naar kledingmaat. Hij ontwikkelt zich op verschillende gebieden. En daar willen we je kind zo goed mogelijk bij helpen.

Hieronder vind je het groeipad dat je kleuter bij ons op school bewandelt: verschillende laddertjes die een ontwikkelingsdomein voorstellen. We staan al schoolteam klaar om de klim zo vlot mogelijk te laten verlopen. In het begin houden juf en meester de handjes vast. Na een tijdje zorgen ze voor de juiste zetjes om zelf op de ladder te geraken. We willen er graag voor zorgen dat we je kind kunnen 'uitzwaaien' met de juiste vaardigheden en kennis om zelfstandig te kunnen functioneren in de wereld.

Onze leidraad hiervoor is het leerplan ZILL (Zin In Leren, Zin In Leven) van het katholiek basisonderwijs. Via de groeilijnen ontdek je als ouder waar we in elke kleuterklas de focus op leggen.

Elk jaar staat het welbevinden van je kleuter voorop. Groeien gaat vlot als je stevig in je schoenen staat, als je zowel in de klas als daarbuiten goed in je vel zit. Als je vertrouwen hebt in de juf of meester en hulp durft vragen als een trapje op de ladder nog wat wankel voelt. Als je 's ochtends met plezier naar de Reuzeschool vertrekt en overdag zowel uitdaging als rust vindt in de klas.

We willen inzetten op de talenten van al de kinderen en samen met hen ontdekken waar ze goed in zijn. Via dit groeipad ontdek je hoe we je kind op alle domeinen zo veel mogelijk kansen geven om zich verder te ontwikkelen.

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}