Halloweenrun

One mile a day: Natuurlijk gaan we door!

Vorig jaar waren we al goed op weg, maar dit jaar doen we er een schepje bovenop. Natuurlijk gaan we door. Meer zelfs, we gaan voor elke vakantie een run met de school (per graad) organiseren.

Voor de herfst vakantie zal het een Halloweenrun worden. De kinderen mogen dan met een griezel attribuut lopen. (masker, spinnen in hun haar of helemaal verkleed?!)

Aan het einde van het jaar voor de zomer gaan we ook de ouders uitnodigen om mee te komen lopen! Smeer jullie benen alvast in!

Waarom doen we dit toch?

• Gezond tussendoortje en gelijktijdig werken aan de algemene conditie (uithouding).
  • De kinderen kunnen hun energie kwijt.
  • Sociale interactie met klasgenoten en leerkrachten.
  • Even in de frisse buitenlucht vertoeven
  • Ontspanning in combinatie met fysieke inspanning.
  • Even het hoofd leegmaken om nadien terug volle energie de lessen in de klas bij te wonen.
  • Stimuleert de concentratie van de kinderen.
  • Iedereen wint hierbij (leerlingen, leerkrachten, klassfeer, school, ouders).
  • ‘One Mile a Day’ is volledig GRATIS.

One mile a day: wij doen ook mee!

Bij aanvang van het nieuwe schooljaar start “One Mile a Day”, een bewegingsproject voor kinderen van de lagere school. Het doel van het initiatief is ambitieus: minstens 50.000 kinderen in de Belgische basisscholen dit schooljaar aan het lopen krijgen, evenveel als een vol Koning Boudewijnstadion.

Het doel van ‘One Mile a Day’ is eenvoudig: de lessen op school doorbreken met korte beweegmomenten. De kinderen krijgen zo de kans om dagelijks, samen met hun juf of meester, 1 mijl (1,6 km) buiten te lopen of te wandelen. Deze activiteit heeft niet alleen positieve effecten op de gezondheid van de kinderen, het zorgt er ook voor dat kinderen met meer energie en concentratie de lessen hervatten.

Hoe gaan wij onze school in beweging krijgen? Daar hebben we een echte coach voor nodig!